Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Hogyan lehet olyan diákokat egyszerre tanítani, akiknek a tudásában hétévnyi különbség van? Erre a kérdésre kereste a választ Pekka Peura finn tanár, aki saját oktatási módszert dolgozott ki.
"A magyar iskola, ahogy ma működik, betegít" - mondta Vekerdy Tamás pszichológus a Magyar Narancsnak, hozzátéve: itthon minden iskolai évvel nő a gyerekek magukkal hozott társadalmi különbsége.
Egyre többet hallani, hogy az oktatási rendszernek kellene alkalmazkodnia a diákok egyéni képességeihez és szükségleteihez. Ez a kép tökéletesen összefoglalja a lényeget.
Különleges oktatási módszer, a storyline szerint tanítanak több norvég iskolában: a diákoknak csoportban kell feladatokat megoldaniuk. Az egyik iskola igazgatója szerint demokráciára nevelnek, a diákok pedig empatikusabbak lesznek és az életben is jobban boldogulnak majd - írja a hvg.hu.
Finnország oktatása igazi sikertörténet, az ország pedig most az eddigi legnagyobb dobására készül: megszüntetik a tantárgyakat, és témák szerint tanítanak majd. A cél a modern társadalom és a gazdaság igényeihez való jobb alkalmazkodás.
Új oktatási módszer hódít az Egyesült Államokban – egyre több történelemtanár rappel az órákon, a nem angol anyanyelvű diákok így ugyanis könnyebben sajátítják el a tananyagot.
Nem a tanár személyétől, sokkal inkább oktatási módszerétől függ, hogy a diákok mennyire képesek elsajátítani a tananyagot - állítják amerikai szakemberek.